Webinaari vahvistaa ammatillisen koulutuksen talous- ja suoritetietojen tiedonkeruuprosessissa tarvittavaa osaamistasi. Sen aikana saat tarvittavat tiedot sekä varmuutta vuoden 2024 taloustietojen ilmoittamiseen oikein. Lisäksi saat tietoa ammatillisen koulutuksen rahoituksen muutoksesta ja sen vaikutuksista.
Koulutus on suunnattu ammatillisen koulutuksen talouden ja toiminnan suunnittelusta ja kustannusten tiedonkeruusta vastaaville sekä tietoja ilmoittaville henkilöille ja opintohallintojärjestelmätoimittajien edustajille.
Ohjelma
Tiistai 11.2.2025
11.45 Webinaari aukeaa
12.00 Webinaarin aloitus
Erkki Ukkola, Opetushallitus
12.05 Ammatillisen koulutuksen rahoitusuudistus
opetusneuvos Kari Korhonen, opetus- ja kulttuuriministeriö
12.55 Tauko
13.00 Ajankohtaista suoritepäätöksistä
asiantuntija Johannes Peltola, opetus- ja kulttuuriministeriö
- Vuoden 2025 lisäsuoritepäätös
- Vuoden 2026 varsinainen suoritepäätös
13.45 Tauko
14.00 Vuoden 2024 taloustietojen ilmoittaminen ammatillisessa koulutuksessa
erityisasiantuntija Seppo Hänninen, Opetushallitus
- Yleistä vuoden 2024 taloustietojen raportoinnista ja tallennusjärjestelmästä
- Muutokset edellisvuoden raportointiin
- Lomakkeille tallennettavat tiedot
- Arvonlisäverojen vahvistusilmoitukset
- Vuoden 2023 kustannustietojen raportit Opetushallituksen Vos.oph.fi/rap ja Vipunen.fi -sivustoilla
Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.
Ilmoittautuminen ja osallistuminen
Koulutus järjestetään ainoastaan webinaarina. Webinaarista ei tehdä tallennetta.
Ilmoittautuminen 3.2.2025 mennessä. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä laskutusosoitteen ja sähköpostiosoitteen.
Osallistumismaksu 140 € + alv 25,5 % / henkilö.
Etäyhteyslinkki on henkilökohtainen eikä sitä saa lähettää eteenpäin. Lähetämme etäyhteyslinkin ja tarkemmat ohjeet osallistujille ennen tilaisuutta sähköpostilla.
Käytössäsi ovat Paytrailin tarjoamat maksuvaihtoehdot sekä laskutus. Lasku lähetetään tilaisuuden jälkeen osallistujan ilmoittamaan laskutusosoitteeseen. Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia. Osallistumismaksuun sisältyvät kouluttajien sähköisesti jaettavat luentomateriaalit.
Tilaisuuden toteutuminen varmistuu viimeistään ilmoittautumisajan päätyttyä. Opetushallitus ei vastaa kustannuksista, joita tilaisuuden mahdollinen siirtyminen tai peruuntuminen saattaa aiheuttaa ilmoittautuneille.
Osallistujat voivat lähettää ennakkokysymyksiä webinaarin aiheista. Tarkemmat ohjeet ennakkokysymysten esittämiseen lähetetään vahvistuskirjeessä.
Lähetämme vahvistuskirjeen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen noin viikkoa ennen tapahtumaa ja webinaarilinkin 1 päivä ennen webinaarin alkamista.
Peruutusehdot
10–3 päivää ennen tilaisuutta tehdystä peruutuksesta veloitamme 30 % koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutus tehdään tämän jälkeen tai jätetään kokonaan tekemättä, perimme koko osallistumismaksun (poikkeuksena sairaustapaus). Peruutus tehdään sähköpostitse, koulutuspalvelut@oph.fi. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.
Alennukset
Opetushallitus myöntää maksullisissa koulutuksissa ja tapahtumissa 30 % alennuksen eläkeläisille, työttömille ja Kelan määritelmän mukaan päätoimisille opiskelijoille. Alennuksen saadakseen henkilön tulee maksaa osallistumisensa itse ja todistaa pyydettäessä kuuluvansa kyseiseen ryhmään. Ota yhteyttä koulutuspalvelut@oph.fi.
Saman organisaation piiristä ryhmäilmoittautuvat koulutusten ja tapahtumien osallistujat ovat oikeutettuja ryhmäalennuksiin seuraavasti:
- 3–5 henkilön ryhmä: 10 % alennus
- 6–10 henkilön ryhmä: 15 % alennus
- 11– henkilön ryhmä: 20 % alennus
Alennuksia ei voi yhdistää.
Lisätietoja
Jäikö jokin asia askarruttamaan? Ota yhteyttä sähköpostitse: koulutuspalvelut@oph.fi.